Pazartesi, Şubat 3

Galaxy Note 3 Şarj Süresi Uzatmak


ROOT'SUZ TELEFONLAR İÇİN/ (GREENİFY UYGLAMASI ARTIK ROOTSUZ TELEFONLAR İÇİN DE GEÇERLİ) 

ADIM 1 : Evvela telefonu recovery modundan wipe işlemleri yapıyoruz temiz kurulumda gerçekleştireceğimiz işlemler daha garanti olur. yani olmazsa olmazımız temiz bir kurulum yani wipe. Sonra ayarlar/wifi/gelişmiş seçeneklerden şu kısım kapalı olması gerekir genelde açıktır 
 
ADIM 2 : kullanmadığımız sürekli arkaplanda çalışan (chaton,googleplaymusic vb) uygulamaları direk siliyoruz, devre dışı da bırakılabilir ama ben rootladığım için direk sildim. Bunun için Ayarlar/Genel/Uygulama yöneticisinden hepsi deyip istedigimiz programları devre dışı bırakıyoruz 
ADIM 3 :Telefona Greenify uygulamasını kuruyoruz (google play store'da mevcut) https://play.google.com...asisfeng.greenify&hl=tr bu uygulama ile birlikte silmeye kıyamadığınız ama sürekli meşgul uygulamaları uyku moduna alıyor yani ekranı kapattıktan belli bir süre sonra seçilen uygulamalar kattiyen çalışmıyor siz çalıştırmayana kadar (uyarı: whatsapp facebook gibi uygulamaları uyku moduna alırsanız bildirimlerde sıkıntı yaşayabilirsiniz bu yüzden bunun hesabını yapın ama çok bildirimlere takılmıyorsanız whatsappı ayrı tutuyorum twitter ve facebook gibi uygulamaları arkaplanda devredışı bırakabilirsiniz) 
ADIM 4 : Telefonu güç tasarruf modunda kullanıyoruz bildirim panelinde mevcut. 
ADIM 5 : Ekran parlaklığını ben şahsen otomatik kullanıyorum 0 değerinde geceleri en düşük seviyede kullanıyorum (gözü felaket bozuyor parlaklık benim) 
ADIM 6 : GPS ve MAPS uygulamalarını işiniz olduğunda kullanın yoksa kapalı dursun derim buna diğer sensörler de dahil (nfc,sbeam, vs) 
ADIM 7 : Son olarak google now,play magazin,,dergiler gibi zımbırtıları tamamen deaktif edin. 


ROOTLU TELEFONLAR İÇİN 
UYARI : ROOT ERİŞİMİ YAPINCA BİLDİĞİNİZ GİBİ KNOX SAYACI 0X1 OLUYOR VE TELEFON GARANTİLİYSE GARANTİ DIŞI KALIYOR BUNU GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUN DERİM. 


İŞLEMLER 
ADIM 1 : Evvela telefonu recovery modundan wipe işlemleri yapıyoruz temiz kurulumda gerçekleştireceğimiz işlemler daha garanti olur. yani olmazsa olmazımız temiz bir kurulum yani wipe.Sonra ayarlar/wifi/gelişmiş seçeneklerden şu kısım kapalı olması gerekir genelde açıktır 
 
ADIM 2 : Telefonu root erişimine izin sağlıyoruz ve bu sayede kullanmadığımız sürekli arkaplanda çalışan (chaton,googleplaymusic vb) uygulamaları direk siliyoruz, devre dışı da bırakılabilir ama ben rootladığım için direk sildim. 
ADIM 3 : Root olayından sonra telefonun cpu, gpu ayarlarını düzenlemek için xda'dan telefona uyumlu bir kernel yüklüyoruz (ben orjinal kernel ile kullandım kurma fırsatı bulamadım yani bu değeri stock kernelde elde ettim) bu sayede telefon uyku modundayken çalışan işlemci en düşük frekansta olacak(bununla ilgili açıklamalar mevcut olması lazım) bu tarz ayarlar için SetCPU ya da System tuner uygulamalarını google play üzerinden indirebilirsiniz. 
SetCPU için -->> https://play.google.com...uang.overclocking&hl=tr 
System Tuner için -->> https://play.google.com...ails?id=ccc71.pmw&hl=tr 
Exynos'lu n900/n9000q modelleri için kernel -->> http://forum.xda-develo...nos-android-development 
Snapragon için kernel -->> http://forum.xda-develo...note-3/orig-development (şuan için snapdragon a ait kernelleri denedim hiçbiri stabil değil ve çoğu hatalı lag bug barındırıyor) 
ADIM 4 : Ve telefona Greenify uygulamasını kuruyoruz (google play store'da mevcut) https://play.google.com...asisfeng.greenify&hl=tr bu uygulama ile birlikte silmeye kıyamadığınız ama sürekli meşgul uygulamaları uyku moduna alıyor yani ekranı kapattıktan belli bir süre sonra seçilen uygulamalar kattiyen çalışmıyor siz çalıştırmayana kadar (uyarı: whatsapp facebook gibi uygulamaları uyku moduna alırsanız bildirimlerde sıkıntı yaşayabilirsiniz bu yüzden bunun hesabını yapın ama çok bildirimlere takılmıyorsanız whatsappı ayrı tutuyorum twitter ve facebook gibi uygulamaları arkaplanda devredışı bırakabilirsiniz) 
ADIM 5 : Telefonu güç tasarruf modunda kullanıyoruz bildirim panelinde mevcut. 
ADIM 6 : Ekran parlaklığını ben şahsen otomatik kullanıyorum 0 değerinde geceleri en düşük seviyede kullanıyorum (gözü felaket bozuyor parlaklık benim) 
ADIM 7 : GPS ve MAPS uygulamalarını işiniz olduğunda kullanın yoksa kapalı dursun derim buna diğer sensörler de dahil (nfc,sbeam, vs) 
ADIM 8 : Son olarak google now,play magazin,,dergiler gibi zımbırtıları tamamen deaktif ettim. 

NOT : Yukarda saydıklarımdan kernel ve güç tasarruf modunu kullanmadım + yarım saatlik bir oyun da oynadım angry birds go (oyun çok şarj yiyor yutuyor neredeyse) ve akabinde telefonun mevcut stok tarayıcısını sevmedim o yüzden chrome kullanıyorum maalesef şarjı normal tarayıcıya göre su gibi içiyor ama buna rağmen iyi değerler elde ettim 

HİÇ BİR İŞLEM YAPILMADAN ÖNCEKİ EKRAN SÜRESİ DEĞERLERİ STOCK ROM VE KERNEL 
 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 
YAPILAN İŞLEMLERDEN SONRAKİ EKRAN SÜRESİ DEĞERLERİ STOCK ROM VE KERNEL +ROOT 

YENİ PİL DEĞERİ 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder